The Human League - Don't You Want Me 和訳

www.youtube.com

You were workin' as a waitress in a cocktail bar
When I met you
I picked you out, I shook you up and turned you around
Turned you into someone new

出会った頃、お前はカクテルバーでウェイトレスをしてた

俺はお前を選んで、シャキッとさせて、生活を変えてやった

俺がお前を別人に変えたんだ

 

Now five years later on you've got the world at your feet
Success has been so easy for you
But don't forget, it's me who put you where you are now
And I can put you back down too

あれから5年経った今、お前は世界を股にかけてる

簡単に成功してるみたいだが

忘れるなよ、今のお前を作ったのは俺なんだ

お前を昔に後戻りさせるのなんて簡単だ


Don't, don't you want me?
You know I can't believe it when I hear that you won't see me
Don't, don't you want me?
You know I don't believe you when you say that you don't need me

なあ、もう俺が欲しくないのか?

もう会わないなんて信じられない

もう俺がいらないのか?

俺が用済みだと言ったなんて信じない

 

It's much too late to find
You think you've changed your mind
You'd better change it back or we will both be sorry

気づくのが遅すぎた

自分ではすっかり気が変わったなんて思ってるんだろうけど

今のうちに考え直したほうがいい、じゃなきゃお互い後悔するだけだ

 

Don't you want me, baby?
Don't you want me, ohh?
もう俺が欲しくないのか?

もう俺はいらないのか?


I was working as a waitress in a cocktail bar
That much is true
But even then I knew I'd find a much better place
Either with or without you

確かに昔はカクテルバーでウェイトレスをしてたわ

でもその時でさえ、自分はもっといいところに行けるってわかってた

あなたがいてもいなくてもね

 

The five years we have had have been such good times
I still love you
But now I think it's time I live my life on my own
I guess it's just what I must do

二人でいた5年間は楽しかった

今でもまだ、あなたのことを愛してるわ

でもそろそろ、自分一人で生きてかなきゃいけないと思うの

きっとそれが今一番やらなきゃいけないことなんだわ


Don't, don't you want me?
You know I can't believe it when I hear that you won't see me
Don't, don't you want me?
You know I don't believe you when you say that you don't need me

なあ、もう俺が欲しくないのか?

もう会わないなんて信じられない

もう俺がいらないのか?

俺が用済みだと言ったなんて信じない

 

It's much too late to find
You think you've changed your mind
You'd better change it back or we will both be sorry

気づくのが遅すぎた

自分ではすっかり気が変わったと思ってるんだろうけど

今のうちに考え直したほうがいい、じゃなきゃお互い後悔するだけだ


Don't you want me, baby?
Don't you want me, ohh?

もう俺が欲しくないのか?

もう俺はいらないのか?