Human League - Human 和訳

Come on baby, dry your eyes

Wipe your tears

Never like to see you cry

Won't you please forgive me


ああ、もう泣かないで

涙を拭ってよ

君が泣くのは見たくないんだ

どうか許してくれないか?

 

 

I wouldn't ever try to hurt you

I just needed someone to hold me

To fill the void while you were gone

To fill this space of emptiness


君を傷つけようとしたわけじゃないんだ

誰か抱きしめてくれる人が必要だっただけなんだ

君がいない間の虚無感を埋めるために

空虚さを埋めるために

 

 

I'm only human

Of flesh and blood I'm made

Human

Born to make mistakes


僕はただの人間

赤い血と肉でできてるんだ

間違うために生まれてきたのさ

 

 

So many nights I longed to hold you

So many times I looked and saw your face

Nothing could change the way I feel

No one else could ever take your place


いったい何度君を抱きしめたいと望んだだろう

いったい何回君の顔を見ただろう

僕の気持ちは変わらないままさ

君じゃなきゃダメなんだ

 

 

I'm only human

Of flesh and blood I'm made

Human

Born to make mistakes

Please forgive me 


僕はただの人間

赤い血と肉でできてるんだ

間違うために生まれてきたのさ

許してくれ…

 

 

The tears I cry aren't tears of pain

They're only to hide my guilt and shame

I forgive you, now I ask the same of you

While we were apart I was human too


辛くて泣いてるんじゃないわ

私の罪と恥を隠したくて泣いているの

あなたを許すわ、そしてあなたと同じことを請うわ

あなたと逢えない一人の時は、私も人間なのよ

 

 

I'm only human

Of flesh and blood I'm made

Human

Born to make mistakes


僕はただの人間

赤い血と肉でできてるんだ

間違うために生まれてきたのさ