Muse - Mercy 和訳

 


Muse - Mercy [Official Music Video]

 

 リリース時のマット・ベラミーのコメントから引用。

The opening line of ‘Mercy’ — “Help me, I’ve fallen on the inside” — is a reference to the protagonist knowing and recognizing that she lost something… herself. This is where she realizes that she is controlled by the dark forces that were introduced in ‘Psycho.'

MUSE: NEWS - Mercy

Mercyの出だしの歌詞—"助けて、私は内部まで落ちてしまった"—は、この歌の主人公が彼女自身を失ってしまったことに気づいたのを意味している。この曲の中で彼女は自分自身が"Psycho"に登場した闇の力によってコントロールされていることに気づくんだ。 

 

Help me, I've fallen on the inside
I tried to change the game, I tried to infiltrate but now I'm losing
Men in cloaks always seem to run the show
Save me from the ghosts and shadows before they eat my soul

助けて、私は内部まで落ちてしまった

状況を変えようと潜入してみたけれど、もう負けそうだ

コートの男たちはいつも主導権を握っている

助けて、私の魂が幽霊と影に食われてしまう前に

 

Mercy
Mercy
Show me mercy, from the powers that be
Show me mercy, can someone rescue me?

情けを

情けをかけてくれ、権力者よ

情けをかけて、誰か私を助けてくれ


Absent gods and silent tyranny
We're going under, hypnotized by another puppeteer
And tell me why the men in cloaks always have to bring me down
Running from the ghosts and shadows the world just disavows

神は死に、静かな虐政がはびこる

私たちは溺れ、また別の支配者に催眠術をかけられる

コートの男たちがいつも私たちを打ち倒す理由を教えて

私たちは世界がその存在を認めない幽霊と影から逃げている

 

Mercy
Mercy
Show me mercy, from the powers that be
Show me mercy, can someone rescue me?
Show me mercy
Show me mercy, please

情けを

情けをかけてくれ、権力者よ

情けをかけて、誰か私を助けてくれ

 

Help me, I've fallen on the inside
And all the men in cloaks trying to devour my soul

助けて、私は内部まで落ちてしまった

コートの男たちが私の魂を食い荒らそうとしているんだ

 

Show me mercy from the powers that be
Show me mercy from the gutless and mean
Show me mercy from the killing machines
Show me mercy, can someone rescue me?

情けを

情けをかけてくれ、権力者よ

情けをかけて、誰か私を助けてくれ