Lana Del Rey - Ultraviolence 和訳

www.youtube.com

He used to call me DN
That stood for Deadly Nightshade
Cause I was filled with poison
But blessed with beauty and rage
Jim told me that
He hit me and it felt like a kiss
Jim brought me back
Reminded me of when we were kids

彼は私のことをDNって呼んでた

ベラドンナっていう意味よ

ジムは言ったわ

私は猛毒だけど

美と情熱に溢れてるって

キスするみたいに私を殴って

彼は私を連れ戻してくれた

子供時代のあの時に


With his Ultraviolence
Ultraviolence
Ultraviolence
Ultraviolence
I can hear sirens, sirens
He hit me and it felt like a kiss
I can hear violins, violins
Give me all of that Ultraviolence

これがウルトラヴァイオレンス

サイレンが聞こえる

彼はキスするみたいに殴るの

ヴァイオリンが聞こえる

あなたのウルトラヴァイオレンスを頂戴


He used to call me poison
Like I was poison ivy
I could have died right there
Cause he was right beside me
Jim raised me up
He hurt me but it felt like true love
Jim taught me that
Loving him was never enough

彼は私を毒と呼んでた

まるで私がポイズン・アイヴィーみたいに

彼と一緒にいた頃は

いつでも死ねたはずだった

ジムは私を変えた

彼は私を傷つけたけど、それが本当の愛だって思ってた

ジムは教えたわ

私がどれだけ愛しても、足りることはないんだって


With his Ultraviolence
Ultraviolence
Ultraviolence
Ultraviolence
I can hear sirens, sirens
He hit me and it felt like a kiss
I can hear violins, violins
Give me all of that Ultraviolence

これがウルトラヴァイオレンス

サイレンが聞こえる

彼はキスするみたいに殴るの

ヴァイオリンが聞こえる

あなたのウルトラヴァイオレンスを頂戴


We could go back to New York
Loving you was really hard
We could go back to Woodstock
Where they don't know who we are
Heaven is on Earth
I would do anything for you, babe
Blessed is this union
Crying tears of gold like lemonade

ニューヨークに戻りましょう

あなたを愛するのはとても大変

ウッドストック*1に戻りましょう

まだ出会う前のあの頃に

ああ、天国はここにあるのね

あなたのためなら何をしたっていいの、ベイビー

ほら、涙もレモネードみたいに金色に輝いてる

だって私たちは祝福されてるんだから

 

I love you the first time, I love you the last time
Yo soy la princesa, comprende mis white lines
Cause I'm your jazz singer and you're my cult leader
I love you forever, I love you forever

最初から最後まで愛してる

私はプリンセス、白い線の意味がわかるでしょう*2

私はあなたのジャズシンガー、あなたは私の教祖様なの

私はあなたを永遠に愛し続ける、永遠にね


With his Ultraviolence (lay me down tonight)
Ultraviolence (in my linen and curls)
Ultraviolence (lay me down tonight)
Ultraviolence (Riviera Girls)
I can hear sirens, sirens
He hit me and it felt like a kiss
I can hear violins, violins

ウルトラヴァイオレンス(今夜、私を横たえて)

ウルトラヴァイオレンス(リネンのシーツの上で)

ウルトラヴァイオレンス(今夜、私を横たえて)

 ウルトラヴァイオレンス(リヴィエラ・ガールズ)

サイレンが聞こえる

彼はキスするみたいに殴るの

ヴァイオリンが聞こえる

 

*1:ウッドストックフェスティバル

*2:コカインの暗喩?